Op woensdag 21 mei presenteerde de redactie van de Raalte Radar haar journalistieke eindproducties op de Grote Markt in Raalte. Tussen 13:00 en 17:00 uur waren inwoners, voorbijgangers en geïnteresseerden welkom om te zien waar onze redactie het afgelopen halfjaar aan gewerkt heeft.

Bezoekers konden op een laagdrempelige manier meedoen aan een interactief experiment: alle titels van onze producties hingen op een bord, en mensen mochten een streepje zetten achter de titel die hen het meest aansprak. Zo kregen ze inzicht in wat inwoners van Raalte als eerste zouden lezen of aanklikken.

De resultaten waren verrassend en leerzaam. De titel met de meeste stemmen (26) was: “Hoe Ribs & Blues jaarlijks duizenden bezoekers samenbrengt: ‘Voor Raalte betekent het écht verbinding’”

Daarna volgen:
· “Meer jongerenvoorzieningen in Raalte: essentieel of overbodig” – 13 stemmen
· Hoe zit het met de mentale gezondheid onder jongeren in Raalte? ‘Deze plek heeft mij veel gebracht’” – 9 stemmen

De rest van onze resultaten ziet u in de onderstaande bijlage. Met de publieksinteractie wilden ze niet alleen onze producties delen, maar ook achterhalen wat inwoners écht belangrijk vinden. Hoewel de lokale media helaas niet aanwezig konden zijn, delen we graag alsnog onze bevindingen via dit persbericht.

Voor vragen, extra informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de redactie via: raalteradar@gmail.com of deraalteradar op Instagram.

Door Redactie