“We nemen de tijd voor onze klanten”, zegt Jos te Riele, eigenaar van Spijkerman Fiets en Revalidatie in Haarle. “Met name bij scootmobielen en revalidatiefietsen gaat het al snel om een investering van enkele duizenden euro’s. We willen zeker weten dat de kopers er goed mee overweg kunnen. Daarom hanteren we een andere manier van verkopen: dit kan op advies van een ergotherapeut en met de mogelijkheid revalidatiefiets of scootmobiel thuis uit te proberen.”

Het is kenmerkend voor de aanpak van Spijkerman Haarle: zorgen dat de klant honderd procent tevreden is met de aankoop. Dat geldt voor de revalidatie-artikelen, maar ook voor alle andere producten en diensten van dit veelzijdige bedrijf. Want Spijkerman heeft veel in huis als het gaat om mobiliteit. Het ruim honderd jaar bestaande bedrijf omvat een Avia-tankstation, een shop met accessoires en cadeauartikelen, een rijwielspeciaalzaak en revalidatiemiddelen, zoals scootmobielen, tandems, duofietsen, rollators en driewielfietsen van Nederlandse merken als Huka, Van-Raam en Nijland. Daarnaast is Spijkerman een uitleenpunt van MediPoint.

“Het één versterkt het ander”, zo verklaart Jos de opmerkelijke combinatie. “Het tankstation zorgt voor reuring in de zaak, terwijl de fietsen en revalidatiemiddelen voorzien in de behoefte van een klantenkring uit de wijde omgeving. Ruwweg de regio tussen Zwolle, Almelo, de Achterhoek en Deventer. “We geloven en investeren in een langdurige relatie met onze klanten. Dat kan alleen als je hen gedegen en eerlijk adviseert en begeleidt bij hun aankoop.”

Met name de laatste jaren is de klantenkring sterk gegroeid dankzij de onderscheidende en persoonlijke benadering. Jos: “We horen regelmatig van nieuwe klanten dat ze op verjaardagsfeesten de aanbeveling kregen ‘om eens bij Spijkerman te gaan kijken’: daar hebben ze een groot assortiment en nemen ze de tijd voor je. We denken mee, geven gericht advies, nemen de tijd, bewaren de rust en geven mensen de tijd om er rustig over na te denken.”

Belangrijk daarbij is natuurlijk ook de werkplaats, waar gespecialiseerde medewerkers zowel fietsen (toer-, stads-, kinder- of elektrische fietsen, zowel nieuw als gebruikt, van merknamen als Sparta, Batavus, Qwic, Popal en Trenergy) als revalidatiemiddelen vakkundig onderhouden en repareren. Spijkerman kent zelfs een bezorgservice. “We hebben een sterk team”, zegt Jos. “We runnen deze onderneming echt gezamenlijk, met vertrouwen in elkaar.”

Tot slot biedt Spijkerman ook de mogelijkheid van verhuur: zowel fietsen (al dan niet elektrisch) als revalidatiemiddelen (voor mensen die tijdelijk minder mobiel zijn, bijvoorbeeld na een operatie) tegen schappelijke prijzen. Het tankstation met cadeaushop is zeven dagen per week geopend: van maandag t/m vrijdag van 7.00-21.00 uur, zaterdag van 8.00-20.00 uur en zondag van 9.00-20.00 uur. Fiets- en revalidatieservice is geopend van maandag t/m vrijdag van 9.00-18.00 uur, zaterdag van 9.00-17.00 uur en zondag gesloten.

Spijkerman Haarle
Poggenbeltweg 17, Haarle
Tel. 0548 – 595 082
info@spijkerman-haarle.nl
www.spijkerman-haarle.nl

Door Redactie