Keolis Blauwnet start vanaf deze week een proef met stickers met een QR-code. Deze zijn geplaatst op alle toiletdeuren in de treinen. Is er iets met het toilet aan de hand? Dan kunnen reizigers daar voortaan via de QR-code met hun telefoon een melding van maken. Daarmee hoopt Keolis Blauwnet eerder op de hoogte te zijn van eventuele problemen, waardoor deze ook sneller verholpen kunnen worden. 

Verstopte toiletten

Helaas komt het regelmatig voor dat de toiletten in de treinen van Keolis Blauwnet niet juist gebruikt worden. Zo wordt er van alles door het toilet gespoeld, van broodjes shoarma tot schoenen. Dit leidt tot verstoppingen, waardoor het toilet (soms langere tijd) niet gebruikt kan worden. Keolis Blauwnet wil dat de toiletten altijd en voor iedereen zoveel mogelijk toegankelijk zijn. Daarom communiceert de vervoerder al jaren over juist gebruik van de toiletten.

Maak een melding

Daarnaast kan de reiziger nu, via een QR-code, direct een melding maken van een probleem met het toilet. Werkt het toilet niet goed, is er iets kapot of is het toilet vies? Scan de QR-code op de toiletdeur met de camera van de telefoon. De QR-code leidt naar een pagina met een kort formulier. Daar kan de reiziger aangeven wat er met het toilet aan de hand is. Hoe sneller een formulier ingevuld en verstuurd wordt, hoe sneller Keolis Blauwnet op de hoogte is en het probleem kan oplossen.

 

Door Redactie