Ook in deze tijd van Coronacrisis is Kruiper Tweewielers en Tuinmachines in Raalte gewoon geopend. “Maar wel op een verantwoorde manier!” benadrukt Caroline Kruiper, die samen met echtgenoot Marcel de winkel leidt. “Om onze klanten en medewerkers te beschermen hanteren we een deurbeleid, zijn in de winkel aanpassingen gedaan en gaan we anders met reparaties om.”

Ook voor de fietsenspeciaalzaak betekent de Coronacrisis een hele omschakeling, blijkt uit de woorden van Caroline. “We blijven gastvrij maar er zijn regels. Het voelt soms bureaucratisch en het kost tijd om hiermee te leren omgaan… Maar met voortschrijdend inzicht verbeteren we ons elke week weer en hebben we het allemaal steeds beter onder controle!”

‘Maak een afspraak!’
“In onze showroom laten we maximaal acht klanten tegelijk toe,” vertelt Caroline over de maatregelen. “Teveel mensen tegelijk in de winkel voelt ook voor niemand prettig, dat moeten we voorkomen! Als er teveel klanten in de winkel zijn, vragen wij die mensen even buiten te wachten of een afspraak te maken.”

Het advies is sowieso om tevoren telefonisch een afspraak te maken, geeft Caroline mee. “Dan kunnen we inschatten hoeveel tijd we voor die klant moeten reserveren en beter maatwerk leveren. We merken dat de mensen het zelf ook prettig vinden dat er tijd voor ze is vrijgemaakt. Klanten met een afspraak laten we ook altijd voorgaan. Wie geen afspraak heeft en zodoende lang moet wachten, vragen wij op een later tijdstip terug te komen of alsnog een afspraak te maken.”

Werkplaats met servicebalie
Ook in de werkplaats zijn maatregelen getroffen. In de hal is een servicebalie geplaatst, die ervoor zorgt dat bezoekers meer afstand bewaren. “Eén van onze medewerkers neemt de fiets van de klant aan en maakt het zadel en handvaten schoon”, vertelt chef Werkplaats Glenn. “Zo hoeft niemand de hal in. Als je de fiets weer ophaalt, krijg je die ook gereinigd terug. Voor testritten liggen handschoenen klaar.Verder hebben we alle werkplekken afgeschermd met plastic folie,” vervolgt hij. “Nu kunnen al onze monteurs weer tegelijk werken! De afgelopen periode is veel onderhoud uitgesteld. Momenteel is de planning voor onderhoudsbeurten al behoorlijk volgelopen, dus houd er rekening mee dat het wat langer kan duren! Voor noodzakelijke reparaties, zoals een lekke band of iets dergelijks, houden we overigens altijd tijd vrij! Ons advies is altijd een grote beurt in het najaar of de winter te laten doen want in de drukke zomerperiode is daar eenvoudigweg minder tijd voor”.

“Nogmaals: We vragen de mensen ons zoveel mogelijk tevoren te bellen, als ze willen komen. Dan kunnen we vragen wat er exact aan de hand is met de fiets en een planning maken. We werken ook met een online planning, maar merken dat het fijner is om persoonlijk contact te hebben. Met een fiets is vaak meer aan de hand dan je verwacht had!”

Tenslotte: De ingang van de afdeling Tuinmachines is verplaatst naar het fietsgedeelte. “Ook hier geldt: maak tevoren een afspraak. Bel even, dan reserveren wij tijd!”

Online etalage
Caroline wijst op de online etalage, waar bijna alle artikelen uit de winkel online te vinden zijn en meteen te zien is of het artikel nog voorradig is. “Online bestellen is echter niet mogelijk, een bewuste keuze! We zijn er namelijk van overtuigd dat de klant altijd beter af is in de winkel en gebaat is bij een persoonlijk gesprek. Waar heb je het product voor nodig en past het product wel bij jou? We willen maatwerk leveren. Of het nu om een fiets, fietsmand of zadel gaat… We gunnen iedereen het beste!”

Kruiper Tweewielers en Tuinmachines
Tjalkstraat 6
8102 HG Raalte
0572 36 28 00
www.kruipertweewielers.nl
info@kruipertweewielers.nl

Door Redactie